crown Undervisnings
ministeriet
  • Arbejdsområder
  • Aktuelt
  • Ministeriet
  • Forside
  • Internationalt

Internationale undersøgelser

De internationale evalueringer er en af måderne, vi kan orientere os om forholdene i og omkring de danske skoler. På disse sider kan du læse mere om de internationale undersøgelser, som Danmark deltager i.

Om OECD

OECD har til formål at fremme økonomisk vækst og beskæftigelse i medlemslandene, og uddannelse er et væsentligt politikområde i dette arbejde.

PISA

OECD-undersøgelse der sammenligner skoleelevers kompetencer i alle medlemslandene.

TALIS

International undersøgelse for lærere og skoleledere.

PIRLS

Progress in International Reading Literacy Study undersøger læsekompetencer i 4. klasse.

PISA-PIAAC

PISA-PIAAC analyserer betydningen af uddannelse, socioøkonomisk baggrund og arbejde for unges livsforløb og læsefærdigheder cirka 12 år senere.

PIAAC

OECD's store internationale kortlægning af voksnes kompetencer.

ICCS

ICCS: International Civic and Citizenship Education Study undersøger elevernes politiske dannelse i 8. klasse.

ICILS

ICILS: International Computer and Information Literacy Study undersøger elevernes computer- og informationskompetence i 8. klasse.

TIMSS

TIMSS: Trends in International Mathematics and Science Study undersøger kompetencer i matematik og naturfag i 4. klasse.

Vores cookies samler ikke på personoplysninger

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke videre accepterer du dette. Du kan sige nej tak ved at klikke her.

OK
Undervisningsministeriet

Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Tlf. 33 92 50 00
CVR 20453044

Skriv til ministeriet
Andre af ministeriets sider

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

Styrelsen for It og Læring

EMU Danmarks læringsportal

Uddannelsesguiden (ug.dk)

Optagelse.dk

  • English
  • Cookies
  • Kontakt
  • Nyhedsbreve
  • Regeringen.dk